Sociaal Huis (OCMW) - enkel op afspraak
Hoe contacteer ik het Sociaal huis (ocmw)?
Wegens Corona-maatregelen helpen we je bij voorkeur via telefoon of mail. Indien nodig wordt er een afspraak gemaakt bij onze medewerkers. Er is dus momenteel geen vrije inloop op onze dienst. Je kan wel steeds terecht aan het onthaal tijdens de openingsuren.
Ook voor het seniorenloket dien je steeds een afspraak te maken. Dankjewel voor jullie begrip!
Een afspraak maken kan steeds via via 089 84 85 50 of ocmw@bree.be.
Wat doen wij voor jou?
In het Sociaal Huis kan je terecht met alle vragen over welzijn, zorg en sociale dienstverlening.
Het Sociaal Huis staat onder andere in voor:
- financiële en materiële hulp
- administratieve hulp
- budgetbegeleiding en -beheer
- pensioenen
- verwarmingstoelagen
- overlegcoördinatie
- juridisch advies
- psychologoisch advies
- mindermobielencentrale
Budgetmeter opladen
De budgetmeter opladen kan elke weekdag tijdens de openingsuren van het onthaal. Je dient hiervoor geen afspraak te maken, maar wel de richtlijnen i.v.m. social distancing ter plaatste te volgen. Een budgetmeter voor elektriciteit of aardgas met oplaadkaart is een meter met een extra module waar je met een oplaadkaart stroom krijgt van Fluvius. Je betaalt dus vooraf een bepaald bedrag. Daarna kun je elektriciteit verbruiken voor dat bedrag.