Burgerzaken opent haar digitaal loket!

Onze dienst Burgerzaken gaat digitaal! Vanaf nu kan je bepaalde documenten ook online aanvragen en ontvangen. Voor onder andere een akte van geboorte of een attest van hoofdverblijfplaats hoef je niet meer langs te komen op het stadhuis. Je vraagt ze nu gemakkelijk thuis aan en je kan ze enkele minuten later downloaden

Hoe doe je dit? 

Je opent het digitaal loket. Deze link kan je ook steeds terugvinden onder de knop 'online aanvragen' op onze homepage. 

Daarna gebruik je één van de digitale sleutels om te bewijzen wie je bent. Dit kan met itsme, eID-kaartlezer, CSAM of beveiligingscodes op papier. Meld je aan, vul je e-mailadres in, en een paar minuten later kan je het attest downloaden!

Je kan ook een aanvraag doen zonder te bewijzen wie je bent. Dan moet je je rijksregisternummer, naam en voornaam zelf intikken, maar krijg je je antwoord niet direct en digitaal. Al naargelang de gevoeligheid van de informatie krijg je dan het antwoord per post op je domicilieadres of moet je het antwoord komen afhalen.